13 stycznia 2014

Poszwa na kołdrę

 Zdarzyło Wam się kupić za małe poszewki na poduszki albo za krótkie poszwy na kołdry, mimo iż wg opisu na opakowaniu powinny być jak należy? Mnie się przytrafiło raz i odtąd już bardzo bardzo pilnuję rozmiarów.
 Ostatnio dostałam od mojej cioci komplet, a raczej dwa komplety prześlicznej bawełnianej pościeli - lekko kremowa w czerwone drobne kwiatuszki. Zmieniłam pościel i... poszwy okazały się przykrótkie. Niby na upartego guziki można było zapiąć, ale kołdry nieprzyjemnie zwijały się "w nogach", a co rano denerwowały widokiem wystających pościelowych ogonów. Długo nie wytrzymałam. Wyszperałam materiał jaki został mi po szyciu zasłonek do kuchni - biały w żółte róże. Nie do końca może kolorystycznie pasujący, ale kto w sam raz, by uratować pościel.
 Jednego wieczoru, przed zaśnięciem wyteoretyzowałam sobie w głowie co i jak poprzyszywać. Drugiego zabrałam się za praktyczne wykonanie zadania.

Doszyłam materiałową przedłużkę
Na brzegu zrobiłam zakładkę na guziki
Przyszyłam oba boki i zabezpieczyłam boczne strony przed rozpruwaniem szyjąc prostokątne "cóś"
I efekt końcowy
No prawie końcowy, bo potem jeszcze przyszywałam guziki

A skoro już o guzikach mowa. Uznałam, że własna pościel to idealne miejsce by wypróbować stopkę do przyszywania guzików. Taką stopkę dostałam w zestawie razem z maszyną. Przyznam się, że nie lubię przyszywania guzików ręcznie. Jakoś tak mam i już. Przez to często zdarza się, że mam jakieś ubranie skończone i tylko leży i czeka właśnie na guziorki. I czeka, czeka i długo tak czasem musi czekać. Przyszywanie guzików to po zmywaniu naczyń moja druga najmniej ulubiona czynność domowa.
Stopka okazała się strzałem w dziesiątkę. Guzik się układa, dostosowuje się szerokość ściegu zygzakowego do szerokości dziurek, a potem raz, dwa, trzy i guzik na miejscu. No ten kto wymyślił tę stopkę ma u mnie pyszną kawę i ciasto ;)

2 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam takiej przygody aby poszwy były w rozmiarze innym niż na opakowaniu. Twój pomysł na ratowanie pościeli fajny:) No i właśnie mnie zinspirowałaś, że powinnam wreszcie przetestować moją stopkę do robienia dziurek pod guziki jak i stopkę do guzków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia. Szczegóły na blogu
    http://www.adelaszyje.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-dziekuje-kolejne.html
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń